2 Eylül 2012 Pazar

BEYAZ ÇAY

Anemi olduğum için siyah çay ve kahveyi çok fazla tüketmemeye çalışıyorum. Asitli içeceklerden de haz etmeyince bitki çaylarına yöneliyor mecburen insan. Haa bi de fena halde ice tea alışkanlığım vardır, kutu kutu ice tea tüketilir bizim evde. Marketteki kasiyerlerin dikkatini çekecek düzeye ulaştı bu alışkanlığım, hiç abartmıyorum :)


Bitki çaylarına geri dönersek adaçayını çok severek tüketirim. Özellikle regl dönemleri ağrılı geçen ve hormonal düzensizlikleri olanlara günde 1-2 fincan adaçayını öneriyorum. Bu dönemleri daha ağrısız ve rahat atlatmada kesinlikle etkili. Siz de benim gibi gün boyu stres dolu işlerle boğuşan bir hatunsanız eve gelince demleyin adaçayınızı ve keyfinize bakın derim.






Alakasız bir girişten sonra, asıl bahsetmek istediğim şeye beyaz çaya gelelim. 

Siyahını, yeşilini iyi biliriz de, beyazı assolist edasıyla gerilerden gelmekte ve yeni yeni tanıtmakta kendini ülkemizde. 

Çinlilerin egzotik fincanlarla tükettiği şey "Beyaz Çay" imiş meğersem. Sağlık ve güzellik kaynağı olarak bilinen geleneksel bir alışkanlıkmış.

Fermente edilmediği için antioksidan seviyesi çok daha yüksek olup, immün ve kalp-damar sistemi üzerinde olumlu etkileri bulunmakta. Bundan başka genel sağlık ve cilt güzelliği üzerindeki etkileri de saya saya bitirilemiyor.

 Bütün çay çeşitleri içinde en az mekanik ve kimyasal işleme tabi tutulduğu için, içebileceğiniz en doğal  şeylerden biri kendisi. Ayrıca yeşil çayı acı bulanların daha çok seveceğini düşünmekteyim, oldukça yumuşak bir tadı var.



Çay bitkisinin sadece tepe tomurcuğu kısmından üretildiği için  kıymetli bir ürün, bu kıymeti fiyatına da yansıyor maalesef. 


Lipton'un poşet beyaz çayları var, marketlerde görebilirsiniz. Çaykur' un da varmış ama ben hiç rastlamadım. Bitkinin gerçeğini alıp demlemek en iyisi tabii, tanıdık bi aktarınız varsa isteyin. 
Ya da poşet çay tüketmek gibi daha zahmetsiz yollara başvurabilirsiniz.

Afiyetle <3


2 yorum:

Deniz dedi ki...

Bitki çaylarını ben de çok severim. Ice tea olayım seninki kadar büyümedi ama ben de iyi bir içicisiyimdir :))
İlk kez duyuyorum beyaz çayı dolayısıyla hiç içmedim. Ama adaçayını severim. Keyifli bir içimi var. Tabi hiç bakmamıştım nelere iyi geldiğine. Düzenli içsem belki faydasını görürüm ;)
Güzel bilgiler için teşekkürler..

Unknown dedi ki...

canım beyaz, yeşil ya da siyah hepsi bir şekilde b12 yi etkiliyor. ben de çay içmeyi çok seviyorum ama doktor azaltmam için baskı yapıyor her seferinde :) bol bol et yiyerek arada b12 vurunarak olayı halletmeye çalışıyorum ama sen de bir de anemi varmış bence beyaz çayda da dikkatli ol bence..

sevgiler :)

Yorum Gönder

Yazmadan gitmeyin :)