20 Temmuz 2012 Cuma

Diş Çürüğünü Önleyici Besinler

Bu yazı herhangi bir siteden alıntı olmayıp, mesleki bilgilerimi sizinle paylaşmak ve herkesin sağlıklı bir ağza sahip olması amacıyla yazılmıştır.



Biraz da mesleki yazılara yer vermek istiyorum. Bilginiz var mı bilmiyorum ama diş çürüğü günümüzde dünyanın en yaygın görülen hastalığıdır. Bunun en büyük sebebi gelişmiş toplumlarda görülen işlenmiş-endüstriyel gıda tüketimindeki artıştır. Kek, cips gibi bu işlenmiş gıdalar dişler üzerine yapışarak ağız içindeki çürük yapıcı bakteriler için yaşama ve çoğalma kaynağı oluşturur.

Bakterilerin ağız içinde çoğalması demek ürettikleri asit ya da eritici maddelerle diş dokularını parçalamaları yani dişleri çürütmeleri anlamına gelir.

Yediğimiz sebze,meyve gibi bir çok gıda ise çok çiğneme gerektirdiğinden, daha çok tükrük salgılanmasına neden olur ve doğal olarak kendi kendıne temızlenır. Bundan başka dişlere de daha az yapışırlar ve çürük yapıcı bakteriler için çoğalma kaynağı oluşturamazlar.

Evet bu kısa açıklayıcı yazımdan sonraaa.... Çürük önleyici gıdalar oldukları bilimsel olarak kanıtlanan gıdalara yer vermek istiyorum. Düzenli diş fırçalama ve ağız bakımıyla birlikte bu gıdaları tercih etmek sizlere daha sağlıklı dişlere sahip olmayı sağlıyacaktır.

PeyniR 


 İçeriğindeki mineraller sayesinde diş yapısının kuvvetlenmesini sağlar. Bundan başka sadece süt ürünlerinde bulunan kazein adlı bir madde sayesinde çürük oluşumunu azaltır. Diş fırçalayamadığınız durumlarda yemeklerden sonra bir dilim peynir yemek diş çürüğüne karşı korunmanızı sağlayacaktır.

Kakao


Yüksek şeker içerikli çikolatalardan değil saf kakaodan bahsediyorum. İçeriğindeki tannik asit sayesinde diş çürüklerine karşı koruma sağlar.

Hepsine teker teker açıklama yapmak sıkıcı olabilir. Benzer şekilde aşağıdaki gıdalar da içeriklerinde bulunan özel maddeler, mineraller ve enzimlerle diş yapısına direnç kazandırırlar.

Muz


Çay


Mantar



Kepekli Gıdalar



Fıstık


Evet, hepsi birbirinden lezzetli bu gıdalar, eşsiz yapılarıyla diş dostu  olma özelliklerine sahipler. Ara öğünlerde çikolata, cips tarzı yapışkan gıdalar yerine bu gıdaların tüketilmesi sizlere sağlıklı gülüşler sunacaktır. Tabi dişlerimizi fırçalamayı ihmal etmemek kaydıyla:)

Ağız-diş sağlığı yazılarımın devamı gelecek.
Sevgiyle <3



5 yorum:

Rimelli Kız dedi ki...

Diş sağlığımız için güzelliğimizden vaz mı geçmeliiiiiiii :) Kakao sivilce , Muz kabız , Ekmek göbek yapıyorsa : diş sağlığı demektir :):):)

Shimizu Zen dedi ki...

Çatlayana kadar muz ye yazmadım zaten,her şey ölçülü yendığınde güzeldir :) Ara öğünde cips yerıne muzu tercıh etmelısın dedım. Ayrıca çikolata ile kakao da farklı şeyler onu da belirttim.

Nerwen dedi ki...

Diş sağlığına dikkat eden biri olarak bu yararlı post için teşekkür ediyorum :)

Shimizu Zen dedi ki...

teşekkürler:D

guzelliknehri dedi ki...

Yararlı bir yazı olmuş, teşekkürler :)

Yorum Gönder

Yazmadan gitmeyin :)