9 Şubat 2015 Pazartesi

Sarımsak Cayı ile Zayıflama ve Detoks

Sarımsak, doğal kalan ve hormonlarla yetiştirilmeyen nadir besinlerden birisi. Kokusu nedeniyle gün içinde yemekten kaçınıyoruz,belki de bu yüzden faydalarından mahrum kalıyoruz.


Kokulu gıdaları tüketmenin yollarından birisi kaynatmak ya da hoş kokulu baharatlarla kokusunu bastırmaktır. Osmanlı mutfağında bu düsturlardan yola çıkılarak sarımsak çayı hazırlanır ve dinç kalmak için içilirmiş. O günlerde vitamin takviyelerinin olmadığını düşündüğümüzde bu tür çayların oldukça etkili olduğuna inanıyorum. Şimdilerde Angelina Jolie ve Fahriye Evcen' in de bu çayla zayıfladığı söyleniyor.

İnternette gördüğüm kadarıyla hazır satılan sarımsak çaylarının içinde koruyucular var. En iyisi evde marketten alınan taze malzemelerle kendi çayımızı hazırlamak. Yorgun hissettiğim şu günlerde enerji depolamak için kullandığım bu çayı paylaşmak istedim.

Malzemeler: Taze zencefil, 3-4 baş sarımsak, limon, bal
Orta boy cezveyi su ile doldurup rendelenmiş zencefilleri içine atın. Fokurdayana kadar 7-8 dk. kaynatın. Cezveyi ocaktan alın. Daha sonra bıçakla ezdiğiniz sarımsakları cezveye atın ve kenarda birlikte demlenmesini sağlayın. 8-10 dk. sonra damak zevkinize göre limon suyu ve bal ilave edin.

Bu çayı günde 2 bardak içebilirsiniz. Zencefil, bal, limon nedeniyle rahatsız edici bir koku ya da tat kalmıyor. Yemeklerden sonra içildiğinde sindirimi kolaylaştırıp, tok tuttuğuna ve dinçlik verdiğine şahit oldum. 
Ben haftada bir kaç kez hazırlayıp detoks amaçlı içiyorum. Psikolojik olabilir ama kendimde hafiflik ve cildimde bir arınma hissediyorum. Zayıflama amaçlı kullanacaksınız ya da sindirim problemleriniz varsa doktorunuza danışıp uygulamanız daha sağlıklı olabilir.

1 yorum:

beyaz meleğim dedi ki...

Hergün mutlaka 2 fincan içiyorum sarımsak çayından ve inanılmaz memnunum kilo kontrolü ve ödem sökücü özelliği muhteşem .Kesinlikle herkese tavsiye ediyorum.Bloğunu takibe aldım canım.Beklerim....

Yorum Gönder

Yazmadan gitmeyin :)