29 Ekim 2014 Çarşamba

SLS / Sülfat içermeyen sampuan markaları

SLS (sodyum lauryl sulfate) ve benzerleri (SLES), duş jelleri, şampuanlar, diş macunları gibi köpüren bir çok temizleyicide bulunan kimyasal ajanlar. Maalesef temizlik ve kalite anlayışımız şampuanların köpürmesiyle eşdeğer olduğundan kozmetik sektörü de bulunması kolay ve ucuz olan SLS' ye bolca yer veriyor.

Ama aslında SLS temizlemekten çok, vücudumuzun doğal florasına (dengesine) ve saç derisine zarar veriyor. Aynı zamanda kan dolaşımı çok hızlı olan saç derisine şampuanlar ile uygulandığında sistemik dolaşıma katılıp kanserojen etki yaratıyor. Bu nedenle SLS, SLES, paraben, sülfat ve diğer petrol türevleri bulunan ürünlere dikkat etmemiz gerekiyor.

SLS içeren şampuanlar saç diplerinde kaşıntı, kepeklenme, saç dökülmesine neden olabiliyor. Ne yazık ki piyasada bitkisel olduğu iddia edilen şampuanlar ve bebek şampuanları bile bunlarla dolu. Şampuanda bitkisel özler olsa bile zararlı türevler katıldığında otamatikmen zararlı bir ürün ortaya çıkıyor.
Saç sorunlarım nedeniyle SLS içermeyen bir çok şampuan deneyimledim. Boşa giden paralarım da oldu, bittikçe yeniden aldıklarım da. Bu yazıyı hazırlamak için boş şişelerini beklettiğim ürünler şöyle.

Avalon organics biotin B kompleks şampuan: Saç derisi iksiri diyorum ben ona (Şurdan okuyun).TR' deki fiyatı biraz tuzlu olmasa ömür boyu kullanacağım tek şampuan olurdu. İçerik konusunda en güvendiğim ve yüz yıkama jellerini de kullandığım marka Avalon' dur. Kepeklenme, kaşınma, sivilce gibi saç derisi sorunlarına çok iyi geliyor. TR' de 3ka.com' dan alabilir, ya da Vitacost' tan sipariş edebilirsiniz.

VİTACOST alışverişi için tıklayın :)
Organix Biotin & Kollajen şampuan: Şu aralar kullandığım, biotin ve kollajen içeren harika bir ürün. Coconut gibi kokuyor ve saç tellerine harika bakım yapıyor. Saç uzatmada da etkili. Kozmela, turuncu kasa, dermoeczanem gibi sitelerden alabilirsiniz.

Yves Rocher şampuanlar: Saç dökülmesi ya da kepeklenme için ayrı şampuanları var Yves Rocher' ın. Fiyatları 15- 25 TL arasında değişiyor. AVM' lerde mağazalarının yer alması ve online alışverişinin olması nedeniyle kolay ulaşılan bir marka. İçeriği nedeniyle aile boyu kullanabileceğiniz ürünlerden. tık tıkk
Burt's Bees: Yine TR' deki pahalı fiyatları yüzünden yoksun kaldığımız markalardan. Burt's Bees' in tüm ürünleri %98' lik doğal içeriğe sahip. Resimde kullandığım saç kremini görüyorsunuz. İlk fırsatta şampuan ve diğer ürünlerini de denemek istiyorum. Burt' Bees ürünlerini Naturisimo' dan almıştım.

Milkshake şampuan: Kuaförlerin sevdiği bonibon kokulu harika ürünleri var bu markanın. Ben hacim verici köpüğünü kullanmıştım. Şampuanı da SLS içermiyor ve doğal özlere sahip. Saçhane.com' dan temin edebilirsiniz.

Jasön şampuanlar: Naturisimo' tan aldığım bu şampuanlar bende kaşıntı yapsa da kendilerini sevenler var. Saç dökülmesi için olan mavi şampuanı başarılı bulanlar var. Biotin içeriyor ve oldukça doğal içeriğe sahip. Denemek isterseniz alabilirsiniz. (Alışverişim için tık tık).

Bundan başka geçen sene kullandığım Davines ve Live Clean markalı şampuanların da içeriği harika. Alınabilecek başarılı ürünlerden. Down Under Nude içeriği iyi gözüken ama saç derimi mahveden şampuanlardan.
....

SLS ve petrol türevlerini hayatımızdan tamamen çıkarmak mümkün gözükmüyor. Deterjanlar, kremler, makyaj malzemeleri gibi kullanmaya alıştığımız bir çok ürün var. Ama saç sorunlarım nedeniyle ben SLS içeren şampuanlar kullanmayı bıraktım ve sorunlarımı minimuma indirdim. Bu sebeple özellikle saç sorunları yaşayanların, hamilelerin ve bebeklerin şampuan seçiminde dikkatli olunmasını ve içerik kısmına bakılmadan kullanılmamasını öneriyorum.

Not: Saç dökülmesinin önlenmesinde şampuanlar tek çözüm değildir. Dahiliye, endokrin kliniklerinde kan değerlerinizi ve hormonlarınıza baktırıp varolan hastalıkları çözümleyin (tiroid problemleri, demir, folik asit, B12 eksikliği gibi). Beslenme ve uyku düzeninizi gözden geçirin. Sonra da SLS içermeyen şampuanlara geçiş yaparak saçlarınıza ve kendinize bir iyilik yapın :)

Saç dökülmesi ile ilgili bir diğer yazı için tık tık.

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Keyifle okudum:)hep basarilar sana.organik içerikli sampuanlar benim saçlarimi malesef sertlesdirsede ama 2haftaya alisiyor saclarim daha sonra
yumusak oluyor.bizim burda Azerbaycanda da Rusya üretimi olan ürünlerin satildigi,benim çoook begendigim organik sampuanlar,kremler,dus jelleri,maskeler ve daha çok sayabilecegim çesitli güzel ürünler satan bir yer var.daha bu gün Planeta Organica nin Turkish hammam diye tarçinli sampuanini aldim:)Sls,paraben içermiyor.baya yazdim:)

Shimizu Zen dedi ki...

O markayı hiç duymamıştım cnm araştırıcam . Teşekkür ederim güzel yorumların için :)

Siri yaşam dedi ki...

Ben senelerce down under's ın nude şampuanını severek kullandım. Şimdi de organix kullanıyorum <3 Ama şu bahsettiğin Avalon'u deneyebilirim

Unknown dedi ki...

avalon dahil 5-6 farklı organik şampuan da ben denedim ama organix in şampuanları kadar muhteşem olmadı hiç biri. lavantalı olanı kullanıyordum bende ama üretimden kalktı maalesef... :'(

Kermit Alemlerde dedi ki...

Avalon biotin ve live clean benim de baş tacım ^^ Burts bees'i denemek istiyorum en kısa zamanda jason ise çekimser kaldığım nedense denemeyi ertelediğim grupta hala sürünmekte bayıldım bu yazına :) Yves Rocher ise hiç denemeyi düşünmediğim grupta :D

elcin gürses dedi ki...

hem SLS içermeyen aynı zamanda renklendirici içermeyen silikon ve paraben içermeyen gerçekten etkin ve güvenilir bir şampuan serisi mevcut doctoragop.com dan ulaşaabilirsiniz
normalin altında köpürmekte sizi yanıltmasın SLS içermediğinden
saçınızda sertleşme ve hacim artışı görecekseniz...

elcin gürses dedi ki...

hem SLS içermeyen aynı zamanda renklendirici içermeyen silikon ve paraben içermeyen gerçekten etkin ve güvenilir bir şampuan serisi mevcut doctoragop.com dan ulaşaabilirsiniz
normalin altında köpürmekte sizi yanıltmasın SLS içermediğinden
saçınızda sertleşme ve hacim artışı görecekseniz...

Unknown dedi ki...

merhaba konuya biraz geç müdahil oluyorum ama benimde bi erkek olarak saç kalitemde düşüklük dökülmeler başladı banada faydası olur mu dersiniz avalon biotin ile organix biotin arasında kaldım siz ne öneririsiniz ?

parmati dedi ki...

Ama organic biotin & kolojen şampuanda dimethicone yani "saç silikonu" var.

Unknown dedi ki...

Kullanmaya başlamayı düşündüğüm ürün Organix Biotin & Kollajen şampuan.
Acaba bu ürün günlük kullanıma uygun mudur?
Eğer değilse acaba günlük olarak yukarıdakilerden hangisini daha çok önerirsiniz?
Şimdiden çok teşekkür ederim. :)

Aycan dedi ki...

ben de doa kozmetiğin şampuanını öneririm. uygun fiyata doğalllll..

Unknown dedi ki...

mrb bn kesinlikle doa nın sls siz şampuanını öneririm. Gerçekten tüm ürünleri katkısız kimyasal içeriksiz.

Unknown dedi ki...

Merhaba pls acil yardim .seborit dermatit egzama bar bnde .yani zaman zaman donemsel kepek ve aşıri dikuntu sac kaybu ...boyke sampuan varmi hangisi sls siz bana iyi gelebilecek sac dokuntumu yada kepeğe ? Birde asiri kuruolsun istemiyorum sacim.dus sonras....uclarina krem sursek olmuyormu durulasak napaliriz yani

Unknown dedi ki...

Ben artık saçlarıma hep doğal ürünler kullanıyorum şampuan, krem. maske hepsi doğal ve saçlarım da yağlanma kepek kaşıntı tarzı şeyler olmuyor doğal kullanmaya başladığımdan beri liquid keratin kullanmaya başladıktan sonra saçımla ilgili hiç sorun yaşamadım evde hazırlamaya uğraşma derdinden de kurtuldum sipariş veriyorum hemen geliyor ve saçlarım da sadece kepeği yağı gidermiyor aynı zamanda saçım daha sağlıklı ve dolgun görünüyor içeriğindeki doğal keratin sayesinde.

Nursel dedi ki...

Saçımda şampuanlara allerji gelişti bazıları önce iyi gelsede sonra yine başlıyor kulaklarım ve yüzümde pullanıyor ama asla mantar değil eczane bana tto verdi çay ağaçlı daha beter oldum ducrey berbat vichy geçici iyi hedansholders clinical selson bule geçici iyilik verdi daha neler kullandım bilseniz işe yaramıyor gano sabunu defne sabunu saçım kuru çalı gibi artık bu şampuanlar yüzünden keratin filan kalmadı saçımda öneriniz nedir lütfen yazın

Unknown dedi ki...

Saç diplerim çok aciyo dokunamıyorum bile yıkasamda kurutsam gecmiyo 2 tane cildiye doktoruna gittim ise yaramadı önere bilceginiz bisey varmi :(

Unknown dedi ki...

Unknown aynı şikayetle bende gittim. Bende aynı durumdayım🙁 cildiye beni Nörolojiye yönderdi ve bir çok tetkitler iste şimdi sonuç bekliyorum. Sizde isterseniz bir Nöroloğa görünün..!

Büşra Güney dedi ki...

2 yıldır doktor tavsiyesiyle kullandığım Maxderma kepeğe karşı şampuan... Bu şampuanı saçımdaki seboroid egzama sebebiyle doktor vermişti, içinde silikon ve paraben yok. Bu şampuan saçımı çok güzelleştirdi, genellikle saçıma övgü alıyorum tavsiye ederim. Özellikle saçınız yağlı ve kepeğe müsaitse deneyin derim... :)

Yorum Gönder

Yazmadan gitmeyin :)